Vestafrikansk Marked

Afrika har længe haft et stort potentiale, og inden for de seneste år har de vestafrikanske markeder således også gennemgået stor udvikling. Som følge heraf er der oplevet stor vækst, som inden for de seneste år helt sikkert vil fortsætte med at stige.

Det ses faktisk også, at flere virksomheder skruer op for væksten og arbejdsindsatsen i de vestafrikanske markeder. Et eksempel herpå er Arla, som skuer op for nye aftaler i Vestafrika. Arla er således kun et enkelt eksempel på en virksomhed, som jagter væksten i Afrika, særligt i Nigeria og Senegal. Det er lukrativt for Arla, idet der på den måde kan sikres værdi på markeder uden for EU.

Nigeria er et utroligt stort marked, særligt for mejeriprodukter og produktion, i Vestafrika. Her vokser befolkningen hvert år, og her er tale om en befolkning fyldt med unge, dygtige og ambitiøse folk. Strategisk set er Nigeria således et utroligt lukrativt marked, som skal kunne sikre vækst og værdi.